Fit pizza z kalafiora!

Uwielbiam jeść. Na moje nieszczęście kocham wszystkie tłuste potrawy- pierogi, burgery, makarony, pizze itd… Kiedy znalazłam przepis na fit pizzę z kalafiora, byłam nastawiona baaaardzo sceptycznie. Jakim cudem, z kalafiora można zrobić ciasto, jednocześnie zachowując smak pizzy? Jak się okazało można i to całkiem dobrze. Raz spróbowałam i teraz tylko taką wersję robię w domu.

Składniki:

450-500 g kalafiora, to może być paczka mrożonego (mamy dużo mniej pracy), lub po prostu główka świeżego.

1 jajko

trochę oleju do ciasta

ser żółty (najlepiej starty, dodajemy niewielką ilość do ciasta, ilość zależy od was)

pieprz, sól, majeranek, oregano

opcjonalnie mąka

i składniki, które chcemy dać na wierzch pizzy- według uznania 🙂

Najpierw blendujemy surowy/zamrożony kalafior- szybciej nam się ugotuje. Krótko go gotujemy, a później dokładnie odciskamy nadmiar wody. Tej wody jest bardzo dużo (jeśli później ciasto okaże się za rzadkie, to dodajemy niewielką ilość mąki). Dodajemy pozostałe składniki: jajko, przyprawy, odrobinę oleju i ser żółty. Rozkładamy na blaszce papier do pieczenia i wykładamy ciasto- moje zawsze jest klejące, ale nie ma czego się bać, ser żółty sklei wszystko 🙂 Ustalamy jaki kształt ma mieć nasza pizza, nadajemy jej kształt i dajemy do rozgrzanego piekarnika (180 st) na około 20 minut. Ciasto za ten czas się zarumieni i będzie prawie gotowe (musicie obserwować kolor ciasta i boki, żeby się nie przypaliły).

Po tym czasie wyciągamy ciasto i na wierzch dodajemy dodatki. Ponownie wrzucamy pizzę do piekarnika na 10 minut. Iiiiiii jemy! 🙂

Proste prawda? Dajcie znać, jak wam poszło!

You may also like

1 komentarz