Dress code – jak ugryźć temat?

Dress code zależy od firmy i stanowiska, na którym pracujemy. Są działy, które zawsze muszą chodzić elegancko ubrane, inni mogą pozwolić sobie na odrobinę swobody, a szczęściarze mogą chodzić jak chcą 🙂 Chociaż umówmy się, kiedy na spotkanie teamu przychodzi programista w kapciach i rozciągniętej bluzie z napisem „I’m a dick”, trochę trąci to kiczem. Warto podczas spotkania rekrutacyjnego lub przed pierwszym dniem pracy, dowiedzieć się, jaki dress code panuje w organizacji. To ułatwi nam zrobienie dobrego wrażenia i nie popełnimy gafy. Strój formalny wymagany jest także na rozmowie kwalifikacyjnej. Niekoniecznie musi to być garnitur, natomiast fajnie widzieć, że komuś zależy na rozmowie i ubrał się po prostu elegancko 🙂

Dress code biznesowy jest jednym z pięciu rodzajów  ogólnego dress code. Wyróżniamy w nim:

  • Business attire – biznesowy klasyczny, najbardziej surowy, bez żadnych odstępstw. Dla Panów  ciemne, gładkie garnitury, z koszulą i krawatem (unikamy ostrych kolorów, wzorów zarówno na koszuli jak i krawacie, ciemne eleganckie buty+ ciemne skarpetki). Dla Pań kostium ze spodniami, spódnicą czy też żakiet z sukienką (jedynym jasnym elementem może być koszula, najlepiej gładka lub w drobny deseń, tutaj ważne są buty- muszą być na obcasie+rajstopy cieliste). Ten rodzaj dress code najczęściej możemy zobaczyć w bankach, czy korporacjach finansowych. Dominującym kolorem jest czerń lub granat.

 

  • Business smart – biznesowy z elementami swobodniejszymi- to ten styl, jaki lubię najbardziej.  Elegancki, ale z nutą swobody. Do eleganckiej marynarki i spódnicy, Panie mogą założyć odważniejszy top, lub sweterek. To styl, w który głównie dotyczy działów HR. Na spotkaniach z kandydatami trzeba wyglądać elegancko, ale nadal komfortowo dla siebie. Możemy wybrać również jeansy i elegancką koszulę, a do tego buty na płaskim obcasie, np. balerinki. Dla mężczyzn ten styl oznacza, że mogą założyć np. bardziej sportowy model marynarki, pod nią koszulkę polo, lub jednolity golf.

 

  • Business casual – biznesowy swobodny- to strój do biura, który zależy już od nas.  Dla mnie najważniejsze, aby był on przede wszystkim schludny. powiedzmy stanowcze  „nie” wypłowiałym i porozciąganym koszulkom. Darujmy sobie pidżamowatą bluzę, czy dres. Szata nie zdobi człowieka, to fakt, ale nikt nie lubi niechlujnych ludzi 🙂

Na szczęście nie mamy teraz problemów ze znalezieniem eleganckich i stosownych ubrań. W każdej sieciówce możemy kupić coś ciekawego. W następnym wpisie kilka przykładów na strój business smart do pracy- jak to robią HRowcy!

 

You may also like